sobota, 26 listopada 2011

Eragon. Trylogii Dziedzictwo tom 1 - Christopher Paolini

GATUNEK: FANTASTYKA
WYDAWNICTWO: MAG
DATA WYDANIA: Styczeń  2005
OPIS Z OKŁADKI: 
Eragon - bohater Paoliniego , młody wiejski chłopak znajduje niebieski kamień i przynosi go do domu. Ale zanim udaje mu się sprzedać go handlarzowi, z "kamienia" wykluwa się szafirowy smok, Saphira. Smoka próbuje ukraść zły Urgals, który brutalnie morduje wuja Eragona. Chłopcu i smoczycy w ostatniej chwili udaje się uciec. Od tej chwili Eragon poprzysięga zemstę mordercy wuja i wyrusza na wyprawę by uratować świat i stać się ostatnim legendarnym Jeźdźcem Smoków.

MOJA OCENA: Rany, ta książka została wydana w Polsce ponad 6 lat temu a ja dopiero ją przeczytałam. Co mnie do tego skusiło chyba to, że właśnie ukazała się 4 tom, a ja nie zaliczyłam żadnego poprzedniego. Oczywiście oglądałm film, który okupowały moje dzieicaki przez jakiś okres, więc treść znałam doskonale. Co do samej książki to zgadzam się z większością opinii, że chłopak nie wymyślił nic nowego, wszystko jest odwzorowane, a język, którym się posługuje jest  bardzo prosty  Ale przecież on miał tylko 15 lat jak pisał tą powieść, więc wybaczam mu wszystko. Poza tym kocham inteligentne smoki, dlatego na pewno przeczytam dalsze losy Eragona i Sophiry, zwłaszcza ze podobno te następne tomy są dużo dojrzalsze. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz